Jana Rakusova
Jana Rakúsová pracuje pre švédskeho výrobcu papiera spoločnosť Arctic Paper, na pozícii backselling a business development.

O novinkách a trendoch sa diskutovalo aj v rámci novembrového termínu akcie s názvom „Raňajkové dizajn menu“, ktorú organizuje spoločnosť Europapier Slovensko každý mesiac vo svojich priestoroch.  Autorkou a zároveň organizátorkou tohto zaujímavého konceptu je Mária Danišová (zodpovedná za backselling kreatívnych papierov v spoločnosti Europapier). Medzi komunitou pozvaných nechýbajú grafickí dizajnéri, ilustrátori, ľudia z reklamných agentúr, produkčných domov, či obchodní partneri – skrátka kreatívni ľudia, ktorí sa zaujímajú o design a kreatívne papiere. Prezentácie sú zostavené v aktuálnej téme prezentovanej značky papiera, ktorý sa predstaví v širšom kontexte a presahu. Počas akcie je daný priestor spíkrom, komerčným partnerom a účastníkom na networking po oficiálnej časti. K dispozícii sú vždy vzorkovníky a ukážky print produkcie, ako aj Katarína Hendrichovská produktová špecialistka divízie DESIGN PAPERS. V rámci novembrového termínu sa sústredila pozornosť na papiere značky MUNKEN.

Munken – papier, ktorý pôsobí na všetky zmysly

„Papier je skutočný. Papier je fyzický produkt, ktorý má silu zapojiť všetky ľudské zmysly.“ Konštatovala v úvode svojho vystúpenia Jana Rakúsová, ktorá pracuje pre švédskeho výrobcu papiera spoločnosť Arctic Paper, na pozícii backselling a business development.

Vo svojej prezentácii sa zamerala na najnovšiu Munken kampaň s názvom „Paper is for real“ – „ Papier je skutočný“. V širšom chápaní tohto názvu s podtitulkom „Objav svoje zmysly s Munken dizajn radom“. Vo všeobecnosti produktový Munken dizajnový rad papiera je tvorený šiestimi druhmi nenatieraného bezdrevného papiera. Tvoria ho tri odtiene: vysoko biely Munken Polar, Munken Polar Rough, prírodne biely Munken Lynx, Munken Lynx Rough a krémový Munken Pure, Munken Pure Rough. Papiere s označením Rough sú s drsným povrchom.

K vlastnej kampani Jana Rakúsová uviedla a objasnila slogan „Paper is for real“ – „Papier je skutočný“ názov sme zvolili zámerne aj preto, že žijeme vo svete paradoxov, kedy túžba po vývine určitej virtuality a abstrakcie koexistuje s túžbou po skutočnom fyzickom prírodnom produkte, prípadne ručnej výrobe a papier je skutočný fyzický produkt, ktorý sa dá vnímať všetkými ľudskými zmyslami.“ To je dôvod, prečo Arctic Paper vytvoril sériu knižiek na túto tému, s použitím Munken dizajn papierov.

V sérií knižiek je prezentovaných všetkých šesť druhov papierov Munken dizajnového radu spolu s nezvyčajnými informáciami o našich zmysloch. Každá knižka je venovaná jednému ľudskému zmyslu: Sluch (Hear), Zrak (See), Čuch (Smell), Hmat (Touch), Chuť (Taste) a špeciálne pridaný Inštinkt (Explore). Poslaním každej z nich je ukázať, ako papier môže umocniť nápad rôznymi spôsobmi a cez kreativitu skutočne ovplyvniť čitateľa.

Papiere Munken dizajnového radu sú ideálnou voľbou pre spoločnosti, ktoré chcú poskytnúť jedinečné a prirodzené vyjadrenie.

Papier je pôžitkom pre všetky zmysly

Už ste skúmali zvuk papiera pri otáčaní stránok v románe alebo časopise? Alebo šumenie raňajších novín, keď ich chytí vánok? Možno vás prekvapí akú moc a vplyv môže mať na vás zvuk papiera – skúste si vypočuť zvuky dizajnových papierov Munken.

„Používanie všetkých našich zmyslov nás drží v kontakte s reálnym svetom, poskytuje nám skutočný a jedinečný pocit. Pri výbere papiera vám vaše zmysly hovoria pravdu. Správny papier vyzdvihne vašu ideu a umožní vám povedať viac s použitím menšieho množstva slov,“ konštatuje v závere svojho vystúpenia Jana Rakúsová, (Business Development, Arctic Paper).

Ekológia – certifikácia

Výrobca papiera spoločnosť Arctic Paper nedávno certifikoval svoj celý produktový rad Munken s označením EU Ecolabel, čo je oficiálne environmentálne označenie pre EU. Okrem toho, papiere Munken sú vyrobené z ekologicky označených surovín z lesov certifikovaných podľa medzinárodných štandardov FSC (Forest Stewardship Council) a PEFC (Program pre schválenie certifikácie lesov).


O spoločnosti Arctic Paper
Arctic Paper S. A. je jedným z vedúcich výrobcov volumenového knižného a jemného grafického papiera. Skupina vyrába vysokokvalitné natierané papiere, nenatierané bezdrevné papiere a nenatierané drevité papiere. Portfólio produktov pozostáva zo značiek Amber, Arctic, G-Print, Munken, Pamo a L-Print. Výroba sa realizuje vo Švédsku v závodoch Arctic Paper Munkedal a Arctic Paper Grycksbo, v Poľsku v závode Arctic Paper Kostrzyn a v Nemecku v Arctic Paper Mochenwangen.

Sortiment papierov Artic Paper ponúka na Slovensku vo svojom produktovom portfóliu spoločnosť Europapier Slovensko, s.r.o.

Pripravil: František Martančík

KOENIG&BAUER- logo
KOENIG&BAUER- logo
Predchádzajúci článokMüller Martini sa sústreďuje na spracovanie tlačovín
Nasledujúci článokKonica Minolta bizhub C3110