Rapídny nárast tržieb v regiónoch po celom svete

Popredný svetový dodávateľ riešení pre informačné a komunikačné technológie (ICT), dnes oznámila obchodné výsledky svojej spotrebiteľskej divízie („Huawei Consumer BG“) za prvý polrok roku 2015. Divízia Huawei Consumer BG v prvom polroku roku 2015 naďalej vykazovala pozoruhodný obchodný rast, keď celkové tržby dosiahli 9,09 miliardy USD, čo predstavuje impozantný medziročný nárast o 69%. Tržby z predaja tejto divízie tvorili 32 % celkových tržieb materskej spoločnosti Huawei Technologies v porovnaní s 24 % v rovnakom období minulého roku. Tržby z predaja mobilných zariadení firmy Huawei dosiahli v prvom polroku roku 2015 hodnotu 7,23 miliardy USD, čo znamená medziročný nárast o 87 %.

Stalo sa tak vďaka úspechu stratégie divízie Huawei Consumer BG spočívajúcu v zameraní sa na mobilné zariadenia strednej a vyššej triedy, ktoré prispeli k nárastu odbytu, ako aj k zvýšeniu priemernej predajnej ceny.

„Tento neuveriteľný nárast je potvrdením správnosti našej obchodnej stratégie ponúkať výrobky prvotriednej kvality, vďaka ktorým sa naše predpokladané tržby za rok 2015 zvýšili zo 16 miliárd na 20 miliárd USD“, hovorí pán Richard Yu, výkonný riaditeľ divízie Huawei Consumer BG. „Tak pozoruhodný nárast tržieb je výsledkom zamerania divízie Huawei Consumer BG na potreby zákazníkov a našej hlavnej stratégie ponúkať inovatívne technológie v oblastí hardvéru a softvéru. S našimi dôslednými a veľkorysými investíciami do výskumu a vývoja je firma Huawei predurčená stať sa v dlhodobom horizonte jedným z kľúčových hráčov.“

Rast predaja smartfónov Huawei prekonal rast celého trhu

V prvom polroku roku 2015 dodala divízia Huawei Consumer BG celkom 48,2 miliónov smartfónov, čo predstavuje medziročný nárast o 39 %, pokým celosvetový dopyt po smartfónoch vzrástol v rovnakom období iba o 7 %. Predaj zariadení v strednej a vyššej triede zaznamenal medziročný nárast o 70 %, čo predstavuje 31 % celkového predaja mobilných zariadení a 42,9 % celkových tržieb. Tržby v strednej a vyššej triede sa zvýšili o 388 %, zisk z tejto kategórie predstavuje 44 % celkového zisku.

Rapídny nárast tržieb v regiónoch po celom svete
Globálna stratégia spoločnosti Huawei naďalej podporuje stabilný obchodný rast v Číne a aj na zahraničných trhoch. Tržby v Číne vzrástli medziročne o 124 %, niektoré regióny zaznamenali nárast tržieb o viac ako 40 %. Nárasty tržieb v jednotlivých regiónoch: západná Európa 45 %, severovýchodná Európa 54 %, južné Tichomorie 41 %, severná Afrika 164 % a Stredný východ 48 %. Podľa GFK podiel Huawei na celosvetovom trhu smartfónov počas prvého štvrťroku 2015 naďalej rástol a to o 6,7 % v januári, 7,1 % vo februári, 7,8 % v marci, 8,1 % v apríli a 8,8 % v máji.

Na čínskom trhu spoločnosť Huawei podľa GFK predbehla Samsung a Apple a získala najväčší podiel na trhu, a to v marci 12,9 %, v apríli 13,6 %, v máji 14,1 % a v júni 15,2 %.

Predaj vlajkových produktov značky Huawei dosahuje hranicu 5 miliónov
V prvom polroku roku 2015 bolo celosvetovo dodaných 5 miliónov kusov vlajkového produktu Huawei Mate 7, ktorý zaznamenal pôsobivé predaje vo viac ako 100 krajinách vrátane napr. Číny, štátov západnej Európy, Stredného východu, juhovýchodnej Ázie a južného Tichomoria. Kumulovaný predaj zariadení Huawei P7 dosiahol počet 7 miliónov kusov a výrobok bol v predaji vo viac ako 100 krajinách a regiónoch. Zariadení Huawei P8 sa v prvých dvoch mesiacoch od uvedenia na trh predalo viac ako milión kusov a boli dostupné na viac ako 52 trhoch vrátane Číny, Francúzska, Španielska a Talianska.

Odhodlanie stať sa najrešpektovanejšou značkou u celosvetových spotrebiteľov

V máji 2015 bola spoločnosť Huawei prvýkrát uvedená v rebríčku stovky najhodnotnejších značiek sveta „BrandZ Top 100 Global Brands“ pre rok 2015 a to na 16. mieste v kategórii veda a technika s hodnotou značky 15,335 miliardy USD. Je to ďalší úspech spoločnosti Huawei po tom, čo sa v roku 2014 ako prvá značka z pevninskej Číny dostala do zoznamu najlepších značiek „Interbrand TOP 100 Best Global Brands“.

V júni pokrývala naša globálna komunita na sociálnych sieťach viac ako 6,8 milióna fanúšikov. To znamená celosvetový nárast o 40 %, pričom celkový objem on-line komunikácie narástol o 60 %.

Odhodlanie k dlhodobej konkurencieschopnosti a k využitiu príležitostí, ktoré prináša „internet vecí“
V druhej polovici roku 2015 bude divízia Huawei Consumer BG pokračovať v zužitkovávaní svojich skúseností a znalostí z oblastí telekomunikačného hardvéru a softvéru pre využitie príležitostí, ktoré prináša éra „pripojenia všetkých vecí“. Preto spoločnosť Huawei zintenzívnila svoju stratégiu v oblasti nositeľných zariadení a na tohtoročnom veľtrhu Mobile World Congress v Barcelone predstavila hodinky Huawei Watch W1 a náramky TalkBand N1 a B2.

Spoločnosť Huawei má celosvetovo 16 výskumných centier vrátane napr. estetického výskumného centra v Paríži, matematického výskumného centra v Rusku, výskumného centra pre design a kontrolu kvality v Japonsku alebo softvérového výskumného centra v Indii. K 30. Júnu prihlásila spoločnosť Huawei celkovo 76 687 patentov, z ktorých 18 000 sa týka prístrojov. Celkom 41 903 patentov bolo schválených na celosvetovej úrovni.

V odbore pripojených automobilov uzavrela spoločnosť Huawei v prvom polroku roku 2015 rad strategických partnerstiev s poprednými automobilkami, vrátane firiem Volkswagen, Mercedes-Benz a Audi, pričom druhé dve menované poverili svojich externých dodávateľov, aby v ich budúcich zariadeniach pre sieťové pripojenia automobilov používali palubné 4G komunikačné moduly značky Huawei. Integráciou svojich možností v oblasti 4G/5G sietí a technológii Big Data a cloud usiluje spoločnosť Huawei stať sa popredným hráčom v priemysle pripojených automobilov a podporovať interakciu medzi automobilmi, smartfónmi a nositeľnými zariadeniami, čo prinesie používateľom hladkú komunikáciu a pohodlné a bezpečné riadenie.

O Huawei Consumer Business Group
Spoločnosť Huawei je popredným svetovým dodávateľom riešení v oblasti informačných a komunikačných technológií (ICT). V roku 2014 sa spoločnosť Huawei umiestnila na treťom mieste v celosvetových dodávkach smartfónov. Spotrebiteľská divízia Huawei Consumer BG je jedna z troch hlavných divízií spoločnosti Huawei. Ponúka rad výrobkov, medzi ne patria mobilné telefóny, tablety, mobilné širokopásmové zariadenia (MBB) a domáce zariadenia. S viac ako 20-ročnými bohatými skúsenosťami v sektore informačných a komunikačných technológií (ICT), širokou globálnou sieťou, rozsiahlymi globálnymi obchodnými operáciami a sieťou partnerov, je cieľom Huawei Consumer BG prinášať najnovšie technológie spotrebiteľom, ponúkať celý svet možností a vytvárať mimoriadne zážitky a realizovať sny pre ľudí na celom svete.

Zdroj TS: Huawei

KOENIG&BAUER- logo
KOENIG&BAUER- logo