Spoločnosť BOBST zaznamenala rekordný obrat na polygrafickom veľtrhu drupa 2012 • tisícky nových projektov, vrátane viac ako stovky potvrdených objednávok na nasledujúce tri mesiace • viac ako 40 % obratu pochádza od nových zákazníkov • India ohodnotená ako druhý najväčší trh • nové označovanie prináša pozitívnu odozvu • optimistická nálada naprieč celou spoločnosťou.

Drupa 2012 bola pre spoločnosť BOBST najúspešnejšou v celej doterajšej histórii.

Tento úspech odzrkadľuje uznanie trhu, že transformačný proces, ktorý spoločnosť BOBST, leader na svetovom trhu v oblasti výroby strojov a poskytovania služieb pre výrobcov obalov z vlnitej lepenky, hladkej lepenky a obalov z flexibilných materiálov, podstúpila v posledných dvoch rokoch, mal zmysel a priniesol výsledky.

Každá z troch obchodných jednotiek skupiny BOBST – jednotka hárkových strojov (Sheet-fed), jednotka kotúčových strojov (Web-fed) a servisná jednotka, zaznamenali rekordný obrat s inovovanými produktami a službami. Nové jednotné označovanie vzbudilo pozitívne emócie medzi zákazníkmi aj medzi zamestnancami. Presvedčivá atmosféra sa niesla výstavnou halou 10 až do sídla firmy v Lausanne vo Švajčiarsku od úplného začiatku veľtrhu. Na základe tisícok nových projektov, vrátane viac ako stovky potvrdených objednávok na nasledujúce tri mesiace očakáva spoločnosť BOBST nárast obchodu v nasledujúcom období po veľtrhu. V krátkosti: BOBST plánuje využiť „silný vietor v chrbte“ z Düsseldorfu pri pokračovaní v transformačnom procese v nasledujúcich rokoch.


„Počas posledných pár rokov celý náš team pracoval na tom, aby pripravil cestu pre našu spoločnosť do budúcnosti. Výsledky tohtoročnej drupy dokazujú, že nasadenie a námaha sa vyplatili. Som hrdý na enormný výkon našich zamestnancov.“, vyhlásil Jean-Pascal Bobst, BOBST CEO na záver veľtrhu v Düsseldorfe. „Využijeme tento úspech a motiváciu na ďalšie posilnenie našej pozície na globálnom trhu.“

Spoločnosť BOBST predstavila na drupe 2012 širokú paletu prelomových inovácií.

Aby sa zabránilo preťaženiu veľtržnému stánku, zamerala sa spoločnosť cielene na štyri stroje, z ktorých každý zahŕňal množstvo inovácií:
•   nový flexotlačový stroj 20SIX – platforma na výrobu obalov z flexibilných materiálov,
•   plochý výsekový automat EXPERTCUT 106 PER,
•   skladačka-lepička krabičiek MASTERFOLD 110-A3
•   bezrozpúšťadlová vysokorýchlostná laminovacia linka SL 1000.


obr. plochý výsekový automat EXPERTCUT 106 PER

Okrem toho množstvo zákazníkov z celého sveta využilo príležitosť a navštívilo tiež závod BOBST Bielefeld, kde mohli vidieť live prezentáciu 10-farbového flexotlačového stroja F&K 20SIX. V prevádzke firmy Die Druckveredelung Köch & Glasder GmbH v Neuss (neďaleko výstaviska) bol prezentovaný highend stroj na razbu fóliou MASTERFOIL 106 PR. Okrem toho predstavil BOBST na drupe 2012 nový veľkoformátový stroj na razbu fóliou EXPERTFOIL 142. Krátko pred veľtrhom boli verejnosti predstavené Hawkeye Registron-System – in-line systém na kontrolu kvality produkcie metalických fólií a smartCol – systém pre kontrolu farebnosti pre flexotlačové stroje aj so spätnou väzbou. Okrem toho uviedol BOBST na jeseň 2011, ako prvý na svete, na trh ACCUCHECK – integrovaný systém kontroly kvality pre skladačky-lepičky krabičiek a ako prvý na trhu otáčací modul GYROBOX pre spracovateľov vlnitej lepenky.

Pre rok 2013 oznámil BOBST v Düsseldorfe zahájenie výroby digitálneho hárkového tlačového stroja pre obalový priemysel. Stroj bude potláčať materiály atramentami na báze vody (water-based inks)  pri vysokých rýchlostiach a vo fotorealistickej kvalite, ktorá je bežná v obalovom priemysle.


obr. bezrozpúšťadlová vysokorýchlostná laminovacia linka SL 1000

Na drupe 2012 uzavrel BOBST spolu viac ako 100 kontraktov. V oblasti kotúčových strojov (Web-fed) sa najväčšiemu záujmu návštevníkov tešil nový F&K 20SIX. Jednotka kotúčových strojov predala aj viacero strojov na vákuové pokovovanie, laminovacích strojov a liniek na hĺbkotlač. V oblasti hárkových strojov (Sheet-fed) bol predaj rozložený relatívne rovnomerne medzi ploché výseky, skladačky-lepičky krabičiek, stroje na razbu a inline stroje na výrobu obalov z vlnitej lepenky. Najväčšími lákadlami servisnej jednotky BOBST boli medzi inými služby na diaľku, ako napríklad aplikácia MOBILE PORTAL na monitorovanie strojov prostredníctvom mobilných zariadení, ako sú smartfóny a tablety a program „Boost my BOBST“ vrátane upgradu starších strojov. Zabudnúť nesmieme ani na inteligentné nástroje navrhnuté na zvýšenie produktivity a zvýšenie bezpečnosti výrobného procesu, vrátane kontroly braillového modulu Braille Dot Checker, ktorý automaticky kontroluje každý bod braillovho písma na krabičke. Hlavným cieľom všetkých inovácií je podpora úsilia zákazníkov o zvýšenie produktivity a efektivity ich výrobných procesov, využitie nových príležitostí pre rast a zlepšenie environmentálnych ukazovateľov. Hlavnými témami sú redukcia odpadu, skrátenie prípravných časov a zabezpečenie bezchybnej produkcie, vrátane vysokej farebnej vernosti.

Zo štatistiky BOBSTU na drupe 2012 vyplýva jeden dôležitý ukazovateľ, že viac ako 40 % strojov predaných na veľtrhu je objednaných od nových zákazníkov. „Toto nezvyklo vysoké číslo potvrdzuje efektívnosť našej novej stratégie, ktorú sme zahájili pred dvoma rokmi. Na jednej strane sa spoločnosť stala atraktívnejšou pre našich stálych zákazníkov a na strane druhej, sme presvedčili nových potenciálnych zákazníkov, že BOBST je pre nich ten správny partner v oblasti výroby obalov.“, povedal Jean-Pascal Bobst pri hodnotení výsledkov.

Po Nemecku je India druhým najväčším odberateľom BOBST-u na drupe 2012. Brazília a Čína sa umiestnili v prvej šestke tohtoročnej drupy. Toto geografické rozdelenie pomáha vysvetliť vysoký podiel nových zákazníkov. Aj na novo rozvíjajúcich sa trhoch výrobcovia všetkých druhov tovarov sledujú trend rozvinutých krajín smerom k vysoko kvalitným obalom. Podporovaní neustále narastajúcimi požiadavkami na vysokú kvalitu, veľa výrobcov obalov zaznamenalo v poslednom čase rapídny rozvoj. Toto tiež vysvetľuje ďalší pozoruhodný fakt o návštevníkoch stánku BOBST na drupe: podiel výrobcov značkových obalov bol tak vysoký ako nikdy predtým.

Príťažlivý výstavný stánok a nový dynamický branding prispeli tiež k úspechu spoločnosti BOBST na drupe 2012. Spoločnosť predstavila nové logo, ktoré nahrádza doterajšie obchodné značky skupiny pod mottom „BOBST One Group, One Brand – BOBST jedna skupina, jedna značka.“


Obr. stroj na skladanie a lepenie MASTERFOLD 110-A3 rozšírený o modul Accucheck na stopercentnú kontrolu kvality výsledného výrobku a tiež s modulom Accubraille na razbu až 8-riadkov Braillovho písma na všetky štyri steny krabičky.

Tohtoročný veľtrh umožnil spoločnosti BOBST v plnej miere ukázať zákazníkom všetky výhody rozsiahleho transformačného procesu. Zákazníci BOBST-u na celom svete teraz profitujú z novej redukovanej organizačnej štruktúry, z kratších reakčných časov v oblasti predaja a servisu a z toho, že BOBST vsadil na technologický synergický efekt nových platforiem, v rámci ktorých použil najlepšie technológie na vývoj nových strojov, riešení a služieb. Zdôrazniť treba jasný záväzok spoločnosti k nepretržitým inováciám, zameraných na súčasné a budúce požiadavky zákazníkov. Výsledky, ktoré BOBST dosiahol v Düsseldorfe, jasne ukazujú, že noví aj existujúci zákazníci naprieč rôznymi segmentami obalo-vého priemyslu uznali tieto benefity a ocenili ich svojimi objednávkami.

O spoločnosti BOBST
BOBST je vedúci svetový výrobca strojov a poskytovateľ služieb pre výrobcov obalov z hladkej lepenky, vlnitej lepenky a flexibilných materiálov. Sločnosť bola založená  v roku 1890 Josephom Bobstom v švajčiarskom Lausanne. V súčasnosti má BOBST zastúpenie v 50 krajinách, prevádzkuje 11 výrobných závodov v 8 krajinách a zamestnáva viac ako 5000 pracovníkov na celom svete. V roku 2011 zaznamenala firma konsolidovaný obrat vo výške 1,27 mld. CHF.

Zdroj TS: BOBST

KOENIG&BAUER- logo
KOENIG&BAUER- logo