
Približne 1 300 akcionárov sa zúčastnilo na výročnom valnom zhromaždení spoločnosti Heidelberger Druckmaschinen AG (Heidelberg) za finančný rok 2017/2018, ktoré sa konalo v Kongresovom centre Rosengarten v Mannheime. Na podujatí bolo zastúpených takmer 38% základného imania spoločnosti.
Predstavenstvo predstavilo spoločníkom stratégiu a údaje za posledný finančný rok (od 1. apríla 2017 do 31. marca 2018). Vo svojom vystúpení hovoril generálny riaditeľ spoločnosti Rainer Hundsdörfer o významnom pokroku, ktorý skupina dosiahla pri uskutočňovaní svojej digitálnej transformácie.
Niekoľko zákazníkov sa už rozhodlo pre nový predplatný model, ktorý ponúka produkty a služby spoločnosti Heidelberg v rámci komplexnej zmluvy založenej na používaní, ktorá prebieha niekoľko rokov.
Okrem toho sa začala sériová výroba digitálnych tlačových strojov na tlač obalov a tlač etikiet (Primefire a Labelfire) ktorá bude mať čoraz pozitívnejší vplyv na predaj. Ďalšie pozitívne impulzy sa očakávajú z dodatočného predaja spotrebného materiálu, zvýšenej úrovne e-commerce, najmä vďaka novo založenej digitálnej skupiny Heidelberg a spusteniu digitálnych platforiem.
Heidelberg tak môže potvrdiť strednodobé ciele oznámené v lete roku 2017. Patrí medzi ne nárast predaja skupiny na približne 3 miliardy EUR, prevádzkový výsledok (EBITDA) vo výške 250 až 300 miliónov EUR a čistý zisk po zdanení 100 miliónov EUR.
Zdroj: Heidelberger Druckmaschinen AG