Už dvadsiaty prvý ročník medzinárodného veľtrhu reklamy, médií, polygrafie a obalov Reklama-Polygraf 2014 sa uskutočnil v termíne 13. – 15. mája 2014 v areáli výstaviska PVA EXPO v Prahe – Letňanoch.
Ako už ukázal vlaňajší ročník, moderné priestory výstaviska PVA EXPO dodali veľtrhu novú dimenziu, čo mu umožnilo sa priblížiť štandardným podmienkam bežným ako u podobných veľtrhov v západoeurópskych krajinách. Podujatie sa tematický zameriava na technológie a materiály pre výrobu reklamy, signmaking, polygrafiu, POP/POS, darčekové predmety a súvisiace služby.
Potvrdil sa výrazný posun tohto ročníka veľtrhu do polygrafického segmentu hlavne v oblasti digitálnej produkčnej tlače, kde boli prezentované technológie a tlačové stroje. Segment digitálnej elektrofotografickej (tonerovej) tlače bol zastúpený hlavne v expozíciách spoločností Xerox, Inpromat Ricoh, Dataline, Konica Minolta, Canon, OKI a Mailtec.
Oblasť reklamnej veľkoformátovej inkjetovej digitálnej tlače, prezentovali dodávateľské spoločnosti, napríklad Epson, Fujifilm, HP zastúpené firmou HSW Signall, Spandex, Comimpex Print, Profisign (Roland) a ďalšie.
Návštevníci sa mohli oboznámiť s bohatou ponukou a novinkami spotrebných materiálov pre tlač a oblasť signmakingu napríklad, laky, laminovacie fólie, či materiály pre dokončujúce a finálne spracovanie. Oblasť papierových médií prezentovala spoločnosť Europapier a navyše aj širokú ponuku nepapierových špeciálnych médií učených pre tlač prezentovala spoločnosť Antalis.
Veľtrh sa konal v troch výstavných halách a zúčastnilo sa ho viac než 250 vystavovateľov z oblastí reklamy a tlače. Čiastočne bol ovplyvnený tým, že už týždeň po jeho ukončení začínala v nemeckom Mníchove reprezentatívna prehliadka s podobnou tematikou FESPA Digital 2014.
Súčasťou podujatia bol aj bohatý sprievodný program, pripravený spolupráci s odbornými profesnými asociáciami a združeniami. V rámci veľtrhu sa konala jednodňová odborná konferencia na tému „Nepodceňujme pridanú hodnotu v tlačových službách“, ktorú organizovala Společnost tisku ČS VTS a Svaz polygrafických podnikatelů, a tiež prebehli poldňové bloky odborných seminárov pripravené Asociací sítotisku a digitálního tisku ČR, POPAI a ČMS.
Konštatovanie Situácia v odvetví polygrafického aj reklamného priemyslu na Slovensku aj v Čechách napriek miernemu zlepšeniu nie je veľmi ružová, preto je potrebné oceniť snahu organizátora a poďakovať všetkým vystavujúcim firmám, že umožnili odborníkom z branže aj širokej verejnosti sa oboznámiť so súčasným stavom a výhľadom do blízkej budúcnosti tohto odvetvia. Za návštevníkov zo Slovenska môžem potvrdiť, že som nemal problém s komunikáciou a okrem absolvovania veľtrhu, kde som postretával veľa známych som stihol počas jedného dňa si pozrieť aj podvečernú scenériu Prahy. Vzhľadom na skutočnosť, že na Slovensku neexistuje žiadne výstavné podujatie tohto druhu považujem veľtrh Reklama-Polygraf za pozitívny prínos pre rezort.
Verím, že popri veľkých svetových špecializovaných veľtrhov si nájde svoje pevné miesto v našom regióne.
Pripravil: František Martančík
Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *
Landa otvára závod na výrobu nano-atramentov v Holandsku
Ricoh uvádza na trh tlačiareň IM CW2200
Landa vidí ďalšiu miliardovú príležitosť pre nanografiu
Fedrigoni získa turecký UNIFOL
Väčšina európskych kancelárskych zamestnancov verí, že ich pracovisko investuje do technológií budúcnosti
Veľkoformátové displeje značky Sharp/NEC
Spoločnosť Sharp/NEC spustila voliteľnú službu značenia laserom
Spoločnosť Sharp/NEC uvádza na trh nový 8K LCD 32″ profesionálny monitor
Monitor NEC MultiSync® EA242WU
SHARP a NEC debutujú ako jedna spoločnosť
Dá sa farebný papier potlačiť aj inou farbou okrem čiernej?
PERGRAPHICA® papier navrhnutý pre udržateľnú budúcnosť
Súťaž REGIOCHEMU pozná víťazov
Fínske odborové zväzy ukončili štrajk UPM
Mondi posudzuje možnosti pre svoje záujmy v Rusku