
Premýšľali ste niekedy nad tým, či poskytujete svojim zákazníkom na obale dôležité informácie? Nájdu na ňom všetko, čo potrebujú? Sú dostatočne viditeľné a čitateľné? Nekazia celkový grafický dojem?
Obal je nositeľom dôležitých informácií
Každý dobrý obal zaujme oči zákazníka. Okrem perfektného dizajnu a kvalitného prevedenia mal by obsahovať aj prvky, ktoré upútajú vášho zákazníka. Čudovali by ste sa, ale pri manipulácii a prezeraní produktu si spotrebiteľ všeličo všimne. Ak prevádzkujete e-shop, máte možnosť zaujať naozaj mnohých ľudí. Prečítajte si, niekoľko rád, ako zaujať, určite sa vám to vyplatí.
Slová, symboly, odkazy
Slová, symboly, odkazy – používame a stretávame sa s nimi každý deň. No niektoré majú oveľa väčšiu moc, ako si uvedomujeme.
Napríklad reklamné slogany. Ide o zdanlivo najjednoduchšiu a najobľúbenejšiu formu reklamy a propagácie vôbec. Pokiaľ má produkt dobrý slogan, len tak ho z hlavy nedostaneme.
Pri návrhu obalu myslíte aj na detaily
Obaly a tlač prispôsobené vašim požiadavkám, ako aj kvalitné označenie na vašich e-obaloch sú skvelá vec a zatiaľ ju oľutovali len tí, čo ich šili horúcou ihlou. Na dôležité „drobnosti“ pri tom zabudli. Radšej dvakrát meraj a raz strihaj tu platí trojnásobne. Lebo, čo je raz vytlačené, už sa nedá prerobiť a obaly treba navrhnúť nanovo.
Čo nesmie chýbať na žiadnom e-obale, ktorý odošlete
- V prvom rade vaša webová adresa – napriek tomu, že celý svet žije „na tých internetoch“, neverili by ste, koľkí túto podstatnú informáciu jednoducho zabudnú spomenúť.
Obr.: Jednoduchým umiestnením web adresy na obal môžete zákazníka pozvať na návštevu vašej webstránky.
- Ekologický odkaz– nikdy nie je na škodu pripomenúť svojim zákazníkom aj všetkým článkom v reťazci online obchodu, že dbáte o našu zem. Ak využívate kvalitné a ekologické suroviny alebo je vlnitá či hladká lepenka vašich e-obalov vyrobená výhradne z recyklovaných a recyklovateľných materiálov, pochváľte sa s tým. A nezabudnite aj na spotrebiteľov, ktorým sa nechce čítať – pridajte ekologický symbol, symbol recyklovania a symbol FSC (certifikovaného ekologického obhospodarovania lesov), ak sa vás týka.
Obr.: Zubné kefky vyrobené z ekologických materiálov.
- Vyrobené na Slovensku– ste lokálny výrobca? Dajte o sebe vedieť! Slováci čoraz radšej podporujú lokálnych výrobcov.
Obr.: Označenie pôvodu krajiny odkiaľ výrobok pochádza, je ďalším marketingovým prvkom na vašom obale.
- Ikonky sociálnych médií– či sa nám to páči, alebo nie, bez nich to dnes už nejde. Ak však nechcete svoje e-obaly prepchať ikonami na všetky možné sociálne siete, zvážte, ktoré môžete vynechať. Často to býva Twitter (na Slovensku ešte stále zaostáva), možno Instagram, no nikdy nevynechajte facebookovský fanpage!
Obr.: Sociálne siete sú zdrojom ďalších informácií o vašom tovare.
- Hash tagy– #zubnakefkaecoheart #ecoheart #lebozubysakazia… a pod. Ak je pre vašu spoločnosť dôležitý Instagram, Twitter či Pinterest, vymyslite si výrazy alebo slogany a pridávajte ich k svojim obrázkom, zdieľaným článkom, blogom či krátkym postom. Dostanú sa do povedomia, ľudia ich sami začnú používať a pomôžu vám tak s propagáciou.
Ak toto váš e-obal obsahuje, gratulujeme! Je na ňom všetko podstatné a vy tak pomáhate nielen svojim zákazníkom, ale aj sebe.
Rastislav Dvorčák – Tlačiarne Bardejov