Obaly a tlač prispôsobené vašim požiadavkám, ako aj kvalitné označenie na vašich e-shop obaloch sú skvelá vec .

Premýšľali ste niekedy nad tým, či poskytujete svojim zákazníkom na obale dôležité informácie? Nájdu na ňom všetko, čo potrebujú? Sú dostatočne viditeľné a čitateľné? Nekazia celkový grafický dojem?

Obal je nositeľom dôležitých informácií

Každý dobrý obal zaujme oči zákazníka. Okrem perfektného dizajnu a kvalitného prevedenia mal by obsahovať aj prvky, ktoré upútajú vášho zákazníka. Čudovali by ste sa, ale pri manipulácii a prezeraní produktu si spotrebiteľ všeličo všimne. Ak prevádzkujete e-shop, máte možnosť zaujať naozaj mnohých ľudí. Prečítajte si, niekoľko rád, ako zaujať, určite sa vám to vyplatí.

Slová, symboly, odkazy

Slová, symboly, odkazy – používame a stretávame sa s nimi každý deň. No niektoré majú oveľa väčšiu moc, ako si uvedomujeme.

Napríklad reklamné slogany. Ide o zdanlivo najjednoduchšiu a najobľúbenejšiu formu reklamy a propagácie vôbec. Pokiaľ má produkt dobrý slogan, len tak ho z hlavy nedostaneme.

Pri návrhu obalu myslíte aj na detaily

Obaly a tlač prispôsobené vašim požiadavkám, ako aj kvalitné označenie na vašich e-obaloch sú skvelá vec a zatiaľ ju oľutovali len tí, čo ich šili horúcou ihlou. Na dôležité „drobnosti“ pri tom zabudli. Radšej dvakrát meraj a raz strihaj tu platí trojnásobne. Lebo, čo je raz vytlačené, už sa nedá prerobiť a obaly treba navrhnúť nanovo.

Čo nesmie chýbať na žiadnom e-obale, ktorý odošlete

  • V prvom rade vaša webová adresa – napriek tomu, že celý svet žije „na tých internetoch“, neverili by ste, koľkí túto podstatnú informáciu jednoducho zabudnú spomenúť.

umiestnenie web adresy na obal
Obr.: Jednoduchým umiestnením web adresy na obal môžete zákazníka pozvať na návštevu vašej webstránky.

  • Ekologický odkaz– nikdy nie je na škodu pripomenúť svojim zákazníkom aj všetkým článkom v reťazci online obchodu, že dbáte o našu zem. Ak využívate kvalitné a ekologické suroviny alebo je vlnitá či hladká lepenka vašich e-obalov vyrobená výhradne z recyklovaných a recyklovateľných materiálov, pochváľte sa s tým. A nezabudnite aj na spotrebiteľov, ktorým sa nechce čítať – pridajte ekologický symbol, symbol recyklovania a symbol FSC (certifikovaného ekologického obhospodarovania lesov), ak sa vás týka.

informácia o ekologických materiálov
Obr.: Zubné kefky vyrobené z ekologických materiálov.

  • Vyrobené na Slovensku– ste lokálny výrobca? Dajte o sebe vedieť! Slováci čoraz radšej podporujú lokálnych výrobcov.

označenie pôvodu krajiny
Obr.: Označenie pôvodu krajiny odkiaľ výrobok pochádza, je ďalším marketingovým prvkom na vašom obale.

  • Ikonky sociálnych médií– či sa nám to páči, alebo nie, bez nich to dnes už nejde. Ak však nechcete svoje e-obaly prepchať ikonami na všetky možné sociálne siete, zvážte, ktoré môžete vynechať. Často to býva Twitter (na Slovensku ešte stále zaostáva), možno Instagram, no nikdy nevynechajte facebookovský fanpage!

sociálne siete
Obr.: Sociálne siete sú zdrojom ďalších informácií o vašom tovare.

  • Hash tagy– #zubnakefkaecoheart #ecoheart #lebozubysakazia… a pod. Ak je pre vašu spoločnosť dôležitý Instagram, Twitter či Pinterest, vymyslite si výrazy alebo slogany a pridávajte ich k svojim obrázkom, zdieľaným článkom, blogom či krátkym postom. Dostanú sa do povedomia, ľudia ich sami začnú používať a pomôžu vám tak s propagáciou.

Ak toto váš e-obal obsahuje, gratulujeme! Je na ňom všetko podstatné a vy tak pomáhate nielen svojim zákazníkom, ale aj sebe.

Rastislav Dvorčák – Tlačiarne Bardejov

KOENIG&BAUER- logo
KOENIG&BAUER- logo