Európski zamestnanci by pre svoju prácu uvítali pokročilejšie digitálne technológie, ale priznávajú, že k ich efektívnemu využitiu im chýbajú znalosti a zručnosti, ako vyplynulo z prieskumu, ktorý zadala spoločnosť Ricoh Europe.

Viac ako dve tretiny pracujúcich žiada od svojich zamestnávateľov rozsiahlejšie školenia pre využitie digitálnych technológií. Takmer 40 % z 3 600 zamestnancov v prieskume uviedlo, že nedostatok znalostí a zručností im bráni v efektívnom využití nových pokročilých technológií. 67 % respondentov by si prialo, aby zamestnávatelia kládli väčší dôraz na školenia, pričom len 27 % sa domnieva, že ich spoločnosť investuje do školení primeranú čiastku.

„V Európe vládne veľký rozruch okolo digitalizácie a jej dopade na zvyšovanie produktivity. A hoci umelá inteligencia a automatizácia mení spôsob našej práce, nedostatočné preškolenie zamestnancov prudko znižuje návratnosť investícií. Firmy musia mať na zreteli aj konkrétnych ľudí, ktorí budú novozavedené technológie používať. Spoločnosti, ktorá nepodporuje svojich zamestnancov v rozvoji náležitých znalostí, nepomôže žiadna čiastka  vydaná na infraštruktúru, nech je akokoľvek vysoká.“ komentuje Stephen Palmer, CEO Ricoh Slovakia & Ricoh Czech Republic.

Až 34 % z opýtaných zamestnancov uviedlo, že sa stále cítia nedostatočne preškolení k správnemu používaniu i dokonca tak bežného softwaru alebo hardwaru, ako je balík  Microsoft Office, multifunkčné tlačiarne alebo počítače, tobôž nie ešte pre prácu s novšími technológiami, ako je zložitá automatizácia procesov. Okrem toho sa prejavujú obavy z rastúcej generačnej priepasti. Celkom 70 % zamestnancov súhlasí s tvrdením, že mladší zamestnanci sú pre prácu s novými technológiami spôsobilejší. V dôsledku toho sa 33 % zamestnancov obáva, že čoskoro prídu o prácu.

„Napriek novinovým titulkom, ktoré hlásajú, že budeme nahradení robotmi, európski zamestnanci vidia technológie ako cestu k tomu, ako odvádzať prácu s vyššou hodnotou. A nie ako niečo, čo ich nahradí. Zvyšovanie sebadôvery pracovníkov vo využití nových technológií však nie je univerzálne riešenie. Úspešná digitalizácia pracovísk vyžaduje rôzne znalosti a zručnosti a musí byť zaistený rad potrieb. Zapojenie zamestnancov v každom kroku tohoto procesu je preto zásadné,“ dodáva Palmer.

O spoločnosti Ricoh

Ricoh podporuje digitálne pracovisko, využívajúce inovatívne technológie a služby, ktoré ľuďom umožňujú pracovať lepšie a jednoduchšie. Už vyše 80 rokov spoločnosť Ricoh inšpiruje k inováciám a je významným dodávateľom systémov pre riadenie dokumentov, služby IT, riešení pre komerčnú a produkčnú tlač, digitálne kamery a fotoaparáty a priemyselné systémy.

Skupina Ricoh, s hlavným sídlom v Tokiu, pôsobí približne v 200 krajinách a regiónoch na svete. V závere fiškálneho roku na konci marca 2017 dosiahla Skupina Ricoh celosvetovo obrat vo výške 2028 miliárd jenov (približne 18,2 miliardy USD).

Zdroj: RICOH

 

KOENIG&BAUER- logo
KOENIG&BAUER- logo