Spoločnosť Mondi, globálny líder v oblasti výroby obalov a papiera, predstavuje svoje najnovšie novinky a inovácie v segmente bezdrevného nenatieraného papiera.
Ako hlavný dodávateľ nenatieraných papierov v Európe (vrátane Ruska), ktorého tradícia výroby papiera siaha až do roku 1793, spoločnosť Mondi neustále sleduje inovácie, a to aj v náročných časoch. Jej posledný vývoj zahŕňa nové odtiene, ktoré obohacujú prémiovú značku papierov PERGRAPHICA®; kreatívnu spoluprácu s Adobe Stock a inovatívny papier vyrobený z trávy určený na prémiové balenie.
Gunilla Saltin, CEO Mondi Uncoated Fine Paper
„Aj napriek zložitej situácii, ktorej v tomto roku všetci čelíme, udržiavame aj naďalej blízky kontakt s našimi zákazníkmi a intenzívne vyvíjame nové výrobky z bezdrevného nenatieraného papiera. Sme radi, že trhu môžeme aktuálne predstaviť pôsobivé výsledky. Inovácia, udržateľnosť a spolupráca boli v Mondi vždy hlavnými piliermi našej práce a budú aj naďalej základom nášho budúceho úspechu.“
Nové odtiene papierov PERGRAPHICA® pre prémiový kreatívny dizajn, tlač a luxusné obaly
Výber správneho papiera je jadrom každého projektu kreatívneho dizajnu, tlače a obalov. V záujme rozšírenia ponuky uviedla spoločnosť Mondi na trh 31 nových farieb vo svojom prémiovom rade PERGRAPHICA®.
Okrem 10 sýtych a 10 bledých odtieňov zahŕňa nové portfólio aj širokú škálu 10 tmavých a hlbokých odtieňov a nedávno uvedený odtieň papierov PERGRAPHICA® Infinite Black, ktoré sú ideálne na luxusné obaly na kozmetiku, parfumy, vína, šampanské a liehoviny, ako aj na butikové tašky.
Nové hlboké a tmavé odtiene papierov PERGRAPHICA® sú prezentované vo fantastickom „Wow Boxe“ vylepšenom špeciálnymi finálnymi úpravy papiera, ktorý je dôkazom toho, že papiere PERGRAPHICA® sa dokonale hodia na rôzne aplikácie luxusných obalov.
Partnerstvo značky PERGRAPHICA® s Adobe Stock
Pri príležitosti rozšírenia svojho portfólia spoločnosť Mondi s hrdosťou predstavuje svoju kampaň Catching Feels, ktorá bola vyvinutá v rámci jedinečného digitálno-analógového partnerstva s Adobe Stock. Kampaň začína na papieri v podobe nádherného nového lookbooku a pokračuje na digitálnej platforme Mondi pre milovníkov papiera, mymondi.net, doplnenej o virtuálne eventy pre zákazníkov a potenciálnych zákazníkov a mnoho ďalších digitálnych a analógových aktivít.
Tak ako papier vnímame všetkými našimi zmyslami, aj kampaň Catching Feels nás vezme na cestu šiestimi pocitmi so šiestimi fotografmi a ilustrátormi – každý z nich vybraný pre svoju schopnosť oživiť pocity. Dušou kampane Catching Feels je nový lookbook.
Emotívne a, z pohľadu technického prevedenia, náročné snímky v lookbooku Catching Feels, vykresľujú celý rad papierov nového portfólia PERGRAPHICA®, obsahujú dve povrchové úpravy, štyri tlačové technológie, šesť plošných hmotností papiera, desať odtieňov a 53 strán farebných strán a finálnych úprav.
Umelci uvedení v kampani sú prispievateľmi do kolekcie Adobe Stock Premium Collection, prémiovej knižnice obrázkov, ktorá vylepšuje kreatívne projekty a umožňuje grafickým dizajnérom s týmito obrázkami pracovať.
Adobe Stock a PERGRAPHICA® majú veľa spoločného. Motto Adobe Stock, ktoré inšpiruje kreatívcov „vytvoriť niečo úžasné“, je veľmi podobné mottu papierov PERGRAPHICA® „kreatívci inšpirujúci kreatívcov“. Stratégia spoločnosti Mondi „digilogue“ alebo „digitálna na analógovú“ pre bezdrevný nenatieraný papier – prechod z obrazovky na stránku papiera – poskytla Adobe Stock príležitosť predviesť, ako ľahko môžu ich snímky preskočiť na papier.
Medzi nové kvality a odtiene papierov PERGRAPHICA® patria aj laminované segmenty až do 400 g/m² a rozšírená ponuka papierov HP Indigo. Všetky papiere PERGRAPHICA® poskytujú vynikajúcu potlačiteľnosť na všetky vybrané textúry, odtiene a plošné hmotnosti a sú vynikajúce aj na spracovanie po tlači. Celá škála kvalít a odtieňov papierov PERGRAPHICA® sa vyrába v Rakúsku a spĺňa prísne medzinárodné štandardy udržateľnosti, FSCTM a EU Ecolabel. Papiere súčasne patria do radu Green Range, ktorý je zastrešujúcou značkou spoločnosti Mondi pre udržateľné papierové riešenia. Biele odtiene, ako aj Infinite Black majú certifikát manažérstva bezpečnosti potravín.
IQ GRASS+ PACKAGING: uvedenie jedinečného papiera z trávy určeného na prémiové obaly
Partnerstvo so zákazníkmi v oblasti inovácií je jednou zo štyroch strategických hodnôt spoločnosti Mondi. Jednou z posledných inovácií využívajúcich alternatívne zdroje surovín sú obalové papiere IQ GRASS+ PACKAGING, ktoré ako zdroj vlákniny využívajú rýchlo rastúcu trávu a boli vyvinuté v úzkej spolupráci so zákazníkmi.
Kombinácia 30% vlákien z trávy a 70% primárnych vlákien z udržateľných zdrojov dodáva tomuto novému jedinečnému produktu prirodzený a jedinečný vzhľad a povrchové vlastnosti a preto je vhodný na prémiové nákupné tašky, ako aj pre vrstvy vysokokvalitných obalov z vlnitej a pevnej lepenky.
Výrobky z papiera IQ GRASS+ PACKAGING majú v porovnaní s tradičnými bezdrevnými nenatieranými papierovými výrobkami vysokú odolnosť voči roztrhnutiu, papier je optimalizovaný pre flexotlač, používa sa na rôzne druhy obalov a má certifikát manažérstva bezpečnosti potravín pre suché / nemastné jedlá.
Nový materiál je možné objednať v celej Európe od septembra 2020.
Prvé projekty už boli so zákazníkmi úspešne zrealizované.
Spracoval: František Martančík
Zdroj: Mondi