Spoločnosť FUJIFILM predstavila nový vývoj v oblasti svojej veľkoformátovej atramentovej stratégie – nový rad založený na koncepte „Blueprint“ pre veľkoformátové atramentové tlačiarne – „v zmysle cena / výkon a návratnosť investícií, všestrannosť a hodnota a jednoduché použitie.“

Stratégia založená na koncepte „Blueprint“

„Pred tromi rokmi sme si uvedomili, že trh dosiahol bod zlomu,“ hovorí David Burton, obchodný riaditeľ spoločnosti FUJIFILM WFIJ HQ a marketingový riaditeľ Fujifilm WFIJ EMEA. „Stav inovácii len s malými vylepšeniami, už nestačil.“ Trh potreboval niečo zásadne nové. Takže vo výskumnom a vývojovom centre spoločnosti FUJIFILM vo Veľkej Británii, kde sa koncept veľkoformátovej UV tlače pred dvoma desaťročiami prvýkrát stal realitou, sme sa rozhodli vytvoriť niečo, čo je postavené na našom dedičstve a dlhoročných skúsenostiach a zároveň bude zásadne nové.

„Urobili sme strategické rozhodnutie prehodnotiť našu ponuku veľkoformátových zariadení Acuity; zameranie na nové spôsoby poskytovania vyššej hodnoty, všestrannosti a ľahkého použitia a najmä na definovanie nového štandardu pre návratnosť investícií do tlače. Rozhodli sme sa pre cestu, ktorú sme zvolili prvýkrát v roku 1999: vytvoriť nový koncept tlačiarní pre široký formát.“

V spolupráci s oceňovanou spoločnosťou v oblasti priemyselného dizajnu FUJIFILM Design Center zahájila spoločnosť FUJIFILM trojročné obdobie intenzívneho prieskumu a vývoja trhu. Keď sa vrátili k prvým princípom, začali s prázdnym plátnom a výzvou zmeniť všetko a vytvoriť úplne nový a vylepšený rad strojov.

„Z výskumného procesu vyplynuli štyri dizajnérske kritériá, ktoré pomohli riešiť všetky možnosti návrhu, identifikovať správnych výrobcov a dodávateľov, s ktorými spolupracujeme, a správnych partnerov OEM, ktorí im pomôžu všetko spojiť,“ hovorí FUJIFILM. „Boli to: kvalita, hodnota, výkon a jednoduché použitie.

Okrem toho bola každá súčasť vybraná s prihliadnutím na tieto štyri kritériá, od tlačových hláv až po užívateľské rozhranie, UV/LED lampy, statické riadenie a vákuové riešenia. Spoločnosť FUJIFILM sa vo všetkých prípadoch rozhodovala na základe odpovedí na otázky typu „robí to, čo musí?“ alebo „dalo by sa to urobiť lepšie?“ Nezostalo nič nezmenené, čo by sa dalo vylepšiť.

„Už viac ako 14 rokov od svojho prvého uvedenia, rad Acuity si vybudoval zaslúženú reputáciu vysokej kvality, všestrannosti a hodnoty. Nový rad posilní značku Acuity na všetkých týchto frontoch pri zachovaní spoľahlivosti, ktorá vždy bola charakteristickým znakom atramentových systémov spoločnosti FUJIFILM“, hovorí Michal Vrábel (GA Manager).

Prvé dve tlačiarne vyrobené v novom koncepte Blueprint

Acuity Ultra R2 – je prepracovaná a vylepšená verzia modelu Acuity Ultra, ktorá od svojho uvedenia v roku 2018 stanovila nový štandard pre superširokú produkciu tlače. Dosahuje novú úroveň kvality a rýchlosti v superširokej tlačovej technológii roll-to-roll. Poskytuje silu profitovať z interiérových a exteriérových aplikácií, kde je požadovaný vysoký výkon a takmer fotografická kvalita.

Acuity Ultra R2
roll-to-roll superwide Acuity Ultra R2

Acuity Prime – je nová plochá (flatbed) tlačiareň strednej triedy, ktorá ponúka jednoduché použitie a návratnosť investícií „bezkonkurenčná s čímkoľvek iným na trhu“. Ponúka vysoko kvalitnú tlač na širokú škálu pevných a flexibilných médií.

flatbed Acuity Prime
flatbed Acuity Prime

Obe tlačiarne používajú atramentový systém a UV atrament FUJIFILM vyrobený vo Veľkej Británii v továrni spoločnosti.

„Tlačové zariadenia Acuity Prime a Acuity Ultra R2 predstavujú nový koncept pre veľkoformátovú tlačovú produkciu v čase, keď tlačiarne potrebujú viac flexibility a hodnoty a v konečnom dôsledku aj lepšiu návratnosť investícií, než kedykoľvek predtým,“ hovorí FUJIFILM.

„Spoločnosť FUJIFILM má dlhoročné skúsenosti s vývojom technológií UV atramentovej tlače, so spoločnosťou Sericol, ktorú získala v roku 2005, s komercializáciou prvých UV atramentových systémov už v roku 1999. Veľmi populárny rad širokoformátových tlačiarní Acuity, uvedený na trh v roku 2007, zaznamenal obrovský úspech s viac ako 1 800 globálnymi inštaláciami, ale trh so širokým formátom je teraz veľmi odlišný od toho, čo bol v čase, keď bol tento rad prvýkrát predstavený.“

Pripravil: František Martančík
Zdroj: FUJIFILM

KOENIG&BAUER- logo
KOENIG&BAUER- logo