
Tradičná tlač je pre firmy stále atraktívna, v digitalizácii sa však majú ešte čo učiť. Xerox spoločnostiam ponúka stále nové riešenia, vďaka ktorým môžu ušetriť čas aj finančné náklady. Digitalizácia navyše neúprosne nastúpi aj v súvislosti so situáciou okolo COVID-19.
Ako táto kríza ovplyvňuje plány Xeroxu a ako môže spoločnosť zaoberajúca sa nielen tlačou, ale aj bezpečnou a efektívnou správou dát, pomôcť ostatným firmám? To si prečítajte v rozhovore s Petrom Halmom zo spoločnosti Xerox.
Aké je smerovanie Xeroxu v tomto roku? Stále zaujíma zákazníkov tradičná tlač?
Xerox má aj naďalej ambíciu byť lídrom v oblasti tlačových technológií a služieb správy dokumentov. To sa nám vo svetovom meradle darí už niekoľko rokov. A na tom sa rozhodne nič nemení.
Je pre nás neustále výzvou prichádzať s riešeniami, ktorá ľuďom uľahčujú prácu a dávajú zároveň možnosti rozvíjať vlastné podnikanie. A na druhú časť otázky mám jednoznačnú odpoveď: áno. Sú dokonca segmenty, ktoré sú nielen rastové, ale kde leží mnoho príležitostí, ktoré napríklad slovenský trh ešte zďaleka nevyužil.
V oblasti grafickej komunikácie je nepochybne atramentová / inkjetová tlač. Nižšie náklady, rýchlosť, možnosť tlačiť menšie množstvo podľa momentálnej potreby a rozložiť si miliónový náklad v čase, bez nutnosti platiť sklad… je spôsob, ako napríklad úplne zmeniť životný cyklus kníh. Obaly v menších objemoch sú ďalšou príležitosťou pre polygrafov. Naše technológie ponúkajú skvelé riešenia aj v tejto oblasti.
Ak sa pozriem do kancelárskej tlače, tam by mohla zdanlivo byť iná situácia, ale nie je. Tým, že sa Xerox už niekoľko rokov sústredil na prepájanie digitálneho a papierového sveta, sú naše zariadenia nielen kopírky, ale vlastne také malé počítače.
Vďaka tomu prepájajú fyzický dokument s firemnými systémami. Takže aj v tejto oblasti máme stále čo ponúknuť. Zároveň nie sme na Slovensku v digitalizácii tak ďaleko, že by sme pociťovali zásadný pokles využívania tlačených dokumentov.
Čo chcete v roku 2020 dosiahnuť?
Pôvodne bol v pláne veľmi ambiciózny rast. V tejto situácii v súvislosti s COVID-19 sme museli plány prehodnotiť. Naplno sa sústredíme na udržanie biznisu v chode a nastavení úplne nových spôsobov práce tak, aby sme sa mohli všetci (a teraz nemyslím len nás – ľudí, ale firmy ako celky) zotaviť a vrátiť sa späť v plnej forme.
Tlačové riešenia a riešenia na spracovávanie dokumentov a dát vo firme sú pre každú spoločnosť podpornými mechanizmami.
Obzvlášť slovenské firmy budú teraz potrebovať podporu. Eliminovať a zefektívniť činnosti, ktoré sa priamo netýkajú obchodu, aby sa mohli sústrediť skutočne na to, čo živí ich zamestnancov. Takže byť tu pre nich, byť ich partnerom, to je náš cieľ.
Zmení sa nejak spolupráca s vašimi partnermi?
Tých sa to týka predovšetkým. Sme radi, že máme možnosť spolupracovať s firmami, ktoré sú v pomerne ohrozenej skupine. Pevne verím, že naše zázemie im dá možnosť prečkať toto kritické obdobie bez väčšej ujmy. My sme už v minulom roku začali intenzívne spolupracovať s množstvom menších partnerov a túto spoluprácu chceme rozvíjať aj naďalej.
Preto stále pokračujeme v našom Globálnom partnerskom programe. Poskytujeme partnerom zaujímavé ponuky, spätné rabaty, zázemie a podporu profesionálneho tímu, marketingovú podporu a tiež individuálny prístup, školenia a vzdelávacie materiály.
Ste teda otvorení aj možnostiam novej spolupráce?
Samozrejme. Potenciál na trhu stále je. Vítame aktívnych partnerov, ktorí sa chcú chopiť príležitosti a začať s nami spolupracovať.
Nebojíte sa, že teraz firmy začnú až príliš rýchlo s digitalizáciou?
Digitalizácia je obrovskou príležitosťou pre nás všetkých. Pretože o nástupe tohto trendu sa viac hovorilo, než by bol naozaj taký raketový, myslím si, že by neublížilo, keby sa celý proces o niečo zrýchlil. Ale to je čistá špekulácia z mojej strany.
Xerox je každopádne na digitalizáciu pripravený, vlastne jej už niekoľko rokov ide aktívne oproti. Snažíme sa svet digitálneho dokumentu a fyzického výtlačku prepájať tak, aby sme naplnili to, čo je našou úlohou.
Zjednodušili kancelársku prácu pre našich zákazníkov, aby sa oni mohli sústrediť naplno na svoj biznis. Stále sa v tomto smere posúvame. Naše platformy sú natoľko flexibilné, že nám umožňujú individualizovať riešenia pre každú spoločnosť, presne podľa jej potrieb. Našim heslom je efektivita, flexibilita a úspora. To sa rozhodne nezmení a teraz bude potrebné sa týchto troch slov držať viac ako kedykoľvek predtým.
Zdroj: Xerox