Bratislava, 4. jún 2012 — Spoločnosť HP oznámila vymenovanie Eriky Lindauerovej za riaditeľku novej divízie PPS (Personal and Printing Systems – výpočtové a tlačové riešenia) pre SR. Nový útvar vznikol zlúčením divízií PSG (osobné počítače a notebooky) a IPG (tlačiarne a zobrazovacie zariadenia).

Erika Lindauerová, ktorá je absolventkou Univerzity Komenského v Bratislave, doteraz zastávala pozíciu riaditeľky IPG pre Českú republiku a Slovensko. V HP pôsobí už od roku 1997 a predchádzajúce skúsenosti získala v spoločnosti CHS Slovakia.

„Od zlúčenia PSG a IPG si sľubujem predovšetkým vytvorenie celku, ktorý bude efektívnym spôsobom čerpať všetky pozitíva z obidvoch divízií, a tým viac posilní súčasnú vedúcu pozíciu spoločnosti HP tak ako na trhu s výpočtovou technikou, tak aj v predaji tlačových riešení, z čoho budú ťažiť predovšetkým naši súčasní a potenciálni zákazníci,“ hovorí Lindauerová.

HP v súčasnej dobe prechádza radom strategických zmien iniciovaných výkonnou riaditeľkou spoločnosti Meg Whitmanovou. Ich cieľom je zefektívnenie vnútorných rozhodovacích procesov a následná investícia usporených prostriedkov do vývoja inovatívnych produktov.

HP posilňuje svoju pozíciu na Slovensku

V roku 2011 potvrdila spoločnosť HP pozíciu jednotky na trhu v predaji notebookov a počítačov. Podľa analýzy spoločnosti IDC (podľa štúdie IDC Quarterly PC Tracker CY 2011) si HP aj počas uplynulého roka obhájilo pozíciu vedúceho dodávateľa na IT trhu. Medziročne vzrástol na Slovensku predaj HP počítačov a notebookov o viac ako 10 %, pričom celkový podiel na trhu prevýšil 28 %. Historický úspech zaznamenal segment profesionálnych pracovných staníc, kde tri zo štyroch predaných zariadení niesli značku HP. Pozitívny trend očakávame na slovenskom trhu aj po ohlásení výsledkov za prvý štvrťrok 2012, počas ktorého zvýšilo HP svoj trhový podiel na takmer 34 %, pričom v segmente firemných počítačov atakuje hranicu 50 %.

Spoločnosť HP, ako líder na trhu atramentovej a laserovej tlače (podľa štúdie IDC Quarterly PC Tracker Q1/ 2012) dokáže zákazníkom ponúknuť kompletné riešenia, a to aj v podobe zaujímavej kombinácie nákupu tlačiarní spolu s počítačmi. V segmente atramentových tlačiarní orientuje HP svoju stratégiu predovšetkým na predaj modelov strednej a vyššej triedy. Multifunkčné zariadenia s WiFi pripojením a obojstrannou tlačou sú medzi zákazníkmi najobľúbenejšie. Práve tu kladie HP veľký dôraz na obchodnú spoluprácu s retailovými reťazcami s pridanou hodnotou. Vďaka tomuto obchodnému modelu dokáže HP osloviť zákazníkov, aj keď spotrebný trh s tlačiarňami klesá. Rastúci dopyt po laserových tlačiarňach využilo HP k takmer dvojnásobnému rastu, čím ukrajuje trhový podiel svojej bezprostrednej konkurencii. Súčasný podiel HP na slovenskom trhu s tlačiarňami dosiahol v prvom kvartáli 2012 úroveň 60 %.

Pre ďalšie posilnenie svojej pozície na trhu, spoločnosť HP intenzívne investuje do vývoja nových produktov. V najbližších týždňoch začne na lokálnom trhu predaj nových ultrabookov HP Envy a HP Spectre XT Pro, ktoré dopĺňa úspešný firemný ultrabook HP Folio13 disponujúci už aj v slovenskou lokalizáciou.

Zdroj: HP

KOENIG&BAUER- logo
KOENIG&BAUER- logo