Spoločnosť Europapier Slovensko v spolupráci s Whatever Production, koncom septembra opäť zorganizovala vo svojich priestoroch raňajkové dizajn menu, zložené z čerstvých noviniek a vizuálnych lahôdok z oblasti reklamy, marketingu, médií, print produkcie a fashion.
Medzi komunitou pozvaných ani tento krát nechýbali grafickí dizajnéri, ilustrátori, ľudia z reklamných agentúr, produkčných domov, či obchodní partneri – skrátka kreatívni ľudia, ktorí sa zaujímajú o design a kreatívne papiere. Pre tieto raňajky pripravili usporiadatelia skutočne zaujímavé a bohaté menu: „Black – not a colour, an attitude“.
Zvádzať svet v čiernej chce odvahu a sebavedomie
Moderný svet sa tak trochu nielen v móde obrátil naruby. Čo bolo niekedy považované za smútočnú farbu, je dnes považované za eleganciu. Čierna sa stala obľúbenou farbou medzi umelcami a intelektuálmi. Najlepšie na čiernej farbe je, že nepotrebuje žiadne extra návody, ako ju nosiť – kľudne môžete čierne šaty nakombinovať s rôznou inou trendy farbou a vždy to bude vyzerať skvelo. Pokiaľ obľubujete potlače, ktoré sú v poslednej dobe veľmi trendy, nie nič jednoduchšieho, ako ich nakombinovať práve s čiernou farbou.
Je všeobecne známe, že čierna farba zoštíhľuje a lichotí postave, dodáva jej na elegancii a zvýrazňuje jej rysy – o jej aktuálnosti svedčí aj posledná kolekcia značky MIKLOSKO FASHION DESIGN, s ktorou spoločnosť Europapier takiež dlhodobo spolupracuje a tieto farebné trendy sú teda inšpiráciou vzájomnou. Čierna je skrátka univerzálna a elegantná – tieto princípy platia nielen vo fashion segmente, ale aj vo svete PAPIERA..
Black paper / Black Board
Katarína Hendrichovská, produktová špecialistka pre dizajnové papiere, s prezentáciou o výnimočnom čiernom papieri „Black“ z portfólia Europapier Slovensko určite zaujala. Ako uviedla o čierny papier je mimoriadny záujem. Black je bezdrevný hladký čierny papier a kartón farbený v hmote. Je vhodný pre všetky aplikácie, ktoré vyžadujú pevnosť a tvrdosť v kombinácii s výnimočnosťou pre dizajn prezentácie – katalógy, prezentácie, fotoalbumy, luxusné balenia.
Black je dostupný v plošných hmotnostiach od 100 až do 1 200 g/m2 v štandardných formátoch. Medzi technológie, ktoré vyzdvihnú prednosti tohto elegantného papiera patrí ofsetová tlač, sitotlač, razba, zlatenie, výsek alebo lakovanie.
„Pre tých z vás, ktorí veria, že farby majú význam, čierna farba je viac než len odrazom osobného štýlu. Je to vysoko symbolický spôsob, ako ukázať rešpekt ostatným“, uviedla na záver Katarína Hendrichovská.
Potom postupne podľa programu nasledovali partneri, ktorí prezentovali ako oni pracujú s čiernou, čo pre nich znamená táto tajomná farba a ako ju spracovali vo svojich reálnych, zaujímavých projektoch.
Z prezentovaných príspevkov ma osobne zaujali tri, ktoré tematický zapadli do segmentu tlače a zušľachťovania produktov.
• Technológia digitálnej tlače a široké možnosti využitia laseru pri finalizácii tlačenej produkcie a výrobe reklamných produktov. Informoval Adrian Sill, Product Designer, z firmy Kanovits media, s.r.o.
• Príbeh vzniku značky a BLACK packaging tenisiek Tikoki v podaní Jarky Črepová, Head of Marketing, Tikoki. Výroba prebieha na Slovensku, pre potlač sa využíva sublimačná technológia tlače a dizajn krabice do ktorej sa tenisky balia je dizajnovo veľmi vydarený.
• Aby čierna čiernou bola! Príspevok o obalovom dizajne Radovana Kilárskeho, z firmy Purgina, ktorá patrí k popredných výrobcom etikiet na Slovensku.
Vyjadrite farbou obalu svoje pocity
Čierno-biela kombinácia patrí ku klasike, ale zároveň vždy predstavuje istú extravaganciu. Najlepší spôsob, ako vytvoriť dojem svetla a priestoru, je využiť kontrastné farby. Kombinácia čiernej s bielou, striebornou, alebo zlatou je doslova hrou farby a tieňov.
Rovnako silné spojenie nájdeme i v súvislosti s očnými vnemami. Ľudský mozog automatický pripisuje daným vôňam i príslušné farby a naopak. Preto sa výrobcovia parfumov zaoberajú nielen jednotlivými ingredienciami, ale takisto farebnosti výsledného produktu a jeho obalu. Aj v tomto prípade platí, že obal hrá dôležitú úlohu v celkovom vnímaní produktu.
Program:
• Papier / Katarína Hendrichovská, Product Specialist, Europapier / portfólio DESIGN PAPERS – papier BLACK
• Grafický dizajn / Provocation Bureau / Darkness We Feel!
• Live drawing performance in BLACK board / Slavomíra Ondrušová, Ivana Šáteková, Natália Jarembáková, DZIVE
• Produkcia / Adrian Sill, Product Designer, kanovits media, s.r.o. / BLACK v 2D a 3D – technológie print a lasercut
• Fashion / Jarka Črepová, Head of Marketing, Tikoki / Príbeh vzniku značky a BLACK packaging tenisiek Tikoki
• Obalový dizajn / Radovan Kilársky, Head of Marketing and Business Development, Purgina – The Art of Labels / Aby čierna čiernou bola!
• Fashion / Zora Husarčíková, Production, Marcel Holubec, Creative supervision, Fashion LIVE – Slovak Fashion Week Initiative / Back to BLACK
Skvelé reakcie a veľa pozitívnych ohlasov predpovedá tejto akcii ďalšie pokračovanie.
Pripravil: František Martančík
Foto: Jarka Črepová