europapier-Black_paper
RAŇAJKOVÉ DIZAJN MENU BLACK 2015

Spoločnosť Europapier Slovensko v spolupráci s Whatever Production, koncom septembra opäť zorganizovala vo svojich priestoroch raňajkové dizajn menu, zložené z čerstvých noviniek a vizuálnych lahôdok z oblasti reklamy, marketingu, médií, print produkcie a fashion.

Medzi komunitou pozvaných ani tento krát nechýbali grafickí dizajnéri, ilustrátori, ľudia z reklamných agentúr, produkčných domov, či obchodní partneri – skrátka kreatívni ľudia, ktorí sa zaujímajú o design a kreatívne papiere. Pre tieto raňajky pripravili usporiadatelia skutočne zaujímavé a bohaté menu: Black – not a colour, an attitude.

Zvádzať svet v čiernej chce odvahu a sebavedomie

Moderný svet sa tak trochu nielen v móde obrátil naruby. Čo bolo niekedy považované za smútočnú farbu, je dnes považované za eleganciu. Čierna sa stala obľúbenou farbou medzi umelcami a intelektuálmi. Najlepšie na čiernej farbe je, že nepotrebuje žiadne extra návody, ako ju nosiť – kľudne môžete čierne šaty nakombinovať s rôznou inou trendy farbou a vždy to bude vyzerať skvelo. Pokiaľ obľubujete potlače, ktoré sú v poslednej dobe veľmi trendy, nie nič jednoduchšieho, ako ich nakombinovať práve s čiernou farbou.

Je všeobecne známe, že čierna farba zoštíhľuje a lichotí postave, dodáva jej na elegancii a zvýrazňuje jej rysy – o jej aktuálnosti svedčí aj posledná kolekcia  značky MIKLOSKO FASHION DESIGN, s ktorou spoločnosť Europapier takiež dlhodobo spolupracuje  a tieto farebné trendy sú teda inšpiráciou vzájomnou. Čierna je skrátka univerzálna a elegantná – tieto princípy platia nielen vo fashion segmente, ale aj vo svete PAPIERA..

MFD FW
MFD FW-1

Black paper / Black Board

Katarína Hendrichovská, produktová špecialistka pre dizajnové papiere, s prezentáciou o výnimočnom čiernom papieri „Black“ z portfólia Europapier Slovensko určite zaujala. Ako uviedla o čierny papier je mimoriadny záujem. Black je bezdrevný hladký čierny papier a kartón farbený v hmote. Je vhodný pre všetky aplikácie, ktoré vyžadujú pevnosť a tvrdosť v kombinácii s výnimočnosťou pre dizajn prezentácie – katalógy, prezentácie, fotoalbumy, luxusné balenia.

Black je dostupný v plošných hmotnostiach od 100 až do 1 200 g/m2 v štandardných formátoch. Medzi technológie, ktoré vyzdvihnú prednosti tohto elegantného papiera patrí ofsetová tlač, sitotlač, razba, zlatenie, výsek alebo lakovanie.

europapier_black_4 europapier_black_2
„Pre tých z vás, ktorí veria, že farby majú význam, čierna farba je viac než len odrazom osobného štýlu. Je to vysoko symbolický spôsob, ako ukázať rešpekt ostatným“, uviedla na záver Katarína Hendrichovská.

europapier_black_8
Potom postupne podľa programu nasledovali partneri, ktorí prezentovali ako oni pracujú s čiernou, čo pre nich znamená táto tajomná farba a ako ju spracovali vo svojich reálnych, zaujímavých projektoch.
Z prezentovaných príspevkov ma osobne zaujali tri, ktoré tematický zapadli do segmentu tlače a zušľachťovania produktov.

Technológia digitálnej tlače a široké možnosti využitia laseru pri finalizácii tlačenej produkcie a výrobe reklamných produktov. Informoval Adrian Sill, Product Designer, z firmy Kanovits media, s.r.o.
Príbeh vzniku značky a BLACK packaging tenisiek Tikoki v podaní Jarky Črepová, Head of Marketing, Tikoki. Výroba prebieha na Slovensku, pre potlač sa využíva sublimačná technológia tlače a dizajn krabice do ktorej sa tenisky balia je dizajnovo veľmi vydarený.
Aby čierna čiernou bola! Príspevok o obalovom dizajne Radovana Kilárskeho, z firmy Purgina, ktorá patrí k popredných výrobcom etikiet na Slovensku.

europapier_black_6 europapier_black_9

Vyjadrite farbou obalu svoje pocity

Čierno-biela kombinácia patrí ku klasike, ale zároveň vždy predstavuje istú extravaganciu. Najlepší spôsob, ako vytvoriť dojem svetla a priestoru, je využiť kontrastné farby. Kombinácia čiernej s bielou, striebornou, alebo zlatou je doslova hrou farby a tieňov.

Rovnako silné spojenie nájdeme i v súvislosti s očnými vnemami. Ľudský mozog automatický pripisuje daným vôňam i príslušné farby a naopak. Preto sa výrobcovia parfumov zaoberajú nielen jednotlivými ingredienciami, ale takisto farebnosti výsledného produktu a jeho obalu. Aj v tomto prípade platí, že obal hrá dôležitú úlohu v celkovom vnímaní produktu.

Europapier_black_box

Program:
• Papier / Katarína Hendrichovská, Product Specialist, Europapier / portfólio DESIGN PAPERS – papier BLACK
• Grafický dizajn / Provocation Bureau / Darkness We Feel!
• Live drawing performance in BLACK board / Slavomíra Ondrušová, Ivana Šáteková, Natália Jarembáková, DZIVE
• Produkcia / Adrian Sill, Product Designer, kanovits media, s.r.o. / BLACK v 2D a 3D – technológie print a lasercut
• Fashion / Jarka Črepová, Head of Marketing, Tikoki / Príbeh vzniku značky a BLACK packaging tenisiek Tikoki
• Obalový dizajn / Radovan Kilársky, Head of Marketing and Business Development, Purgina – The Art of Labels / Aby čierna čiernou bola!
• Fashion / Zora Husarčíková, Production, Marcel Holubec, Creative supervision, Fashion LIVE – Slovak Fashion Week Initiative / Back to BLACK

Skvelé reakcie a veľa pozitívnych ohlasov predpovedá tejto akcii ďalšie pokračovanie.

Pripravil: František Martančík
Foto: Jarka Črepová

KOENIG&BAUER- logo
KOENIG&BAUER- logo